Powered By Blogger

miercuri, 23 noiembrie 2011

Oamenii încă mai au suflet


În ultimele postări am criticat diferite aspecte negative ale societăţii, tocmai de aceea m-am hotărât să scriu şi despre lucruri bune.
Ce m-a determinat să scriu acest articol este următorul citat "Oricine îşi propune să facă bine nu trebuie să se aştepte ca cei din jurul lui să îi "care pietrele" din drum, ci trebuie să-şi accepte calm soarta, chiar dacă pe drum va întâlni oameni care vor arunca "pietre" în el.(Albert Schweitzer)
Din această morală putem înţelege câteva aspecte, care în ziua de azi sunt foarte greu de acceptat de către oamenii din jurul nostru. La tot pasul îi auzi spunând: "Eu de ce să îl ajut pe X, ce el m-ar ajuta pe mine?" sau mai auzi pe unii, citez: "Dacă l-am ajutat odată acum trebuie să mă ajute şi X"
La prima variantă se poate observa cu uşurinţă egoismul, dar mai ales individualismul. Aici mă refer la faptul că, în general e mai comod să stai în banca ta decât să îi dai o mână de ajutor X-ului. Ai putea să pierzi timp preţios ascultând doleanţele lui X sau te gândeşti că dacă îl ajuţi pe X, în timp ar putea să ţi-o ia înainte(pe plan şcolar, profesional). Oricum am lua-o acest gen de abordare al problemei nu face bine societăţii, transformând-o într-un bazin plin cu egoism şi individualism.
Referitor la cea de-a doua variantă, putem constata că noţiunea de ajutor sau favor, dispare în totalitate, intervenind serviciul. Mulţi consideră serviciul ca un act de binefacere, dar de fapt lucrurile nu stau chiar aşa. Atunci când eu îl împrumut pe X cu nişte bani pe care el urmează să mi-i dea peste "n" timp este un serviciu, deoarece amândoi am căzut la învoială către acel împrumut. Exemple pot da cu sutele, dar principiul e acelaşi.
În schimb, un ajutor este atunci când X îl ajută pe Y din proprie iniţiativă fără ca Y să îi fi cerut ajutorul. Mai există situaţii când Y îi cere ajutorul lui X, iar acesta refuză orice fel de răsplată fie materială, socială sau de altă natură. Acest exemplu poate fi luat ca un ajutor(act de binefacere).
De multe ori ne întrebăm ce putem face? De ce să ajutăm? Mai bine stăm în banca noastră!! Această gândire a transformat societatea negativ, de aceea fac un apel la cei care ştiu că mai au o fărâmă de suflet în ei, ca atunci când au ocazia de a ajuta pe cineva( fie că nu e rudă sau cel mai bun prieten) să o facă. Trebuie să urmărim ideea de bază, aceea că nu suntem singuri pe planeta asta şi avem nevoie de cei din jurul nostru pentru a ne îndeplini obiectivele.
Din fericire pentru noi toţi mai există şi oameni care fac eforturi deosebite pentru a-şi ajuta rudele, camarazii, uneori chiar şi străinii. Pentru ei nu pot decât să fac o plecăciune şi să sper că vor încerca să ducă mai departe actele de ajutorare ale semenilor noştri. Totodată mai sper ca progeniturile lor să fie cel puţin la fel de bune la inimă precum sunt ei.
Aceşti oameni sunt "îngerii" de care lumea are nevoie, poate că ar fi bine dacă i-am clona.
De fiecare dată când vedeţi oameni care v-au impresionat prin bunăvoinţa lor încercaţi şi voi să luaţi exemplul lor.
Mahatma Gandhi spunea "Nu trebuie să îţi pierzi încrederea în umanitate. Umanitatea e precum un ocean, dacă există câteva picături de noroi în ocean, oceanul nu devine murdar în totalitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu