Powered By Blogger

sâmbătă, 9 aprilie 2011

Vise şi visuri


În trecut am mai scris un articol despre vise, însă m-am gândit să fac o paralelă între vise şi visuri. Aşadar, visele sunt înlănţuiri de imagini, de fenomene psihice, idei care apar în conştiinţa omului pe timpul somnului. Visurile sunt aspiraţii, nişte dorinţe puternice care ne îndeamnă să ne autodepăşim pentru a atinge aceste visuri.
Din aceste două definiţii putem spune că visele aparţin domeniului ireal, un produs al imaginaţiei, iar visurile sunt expectanţe pe care vrem să le atingem.
Pe parcursul nopţii intrăm în mai multe stadii ale visului, iar visele pe care ni le amintim sunt cele pe care le avem în jurul orelor 05-07:00 dimineaţa. De multe ori visele pe care ni le amintim ne marchează pozitiv sau negativ. În general visăm lucruri care am vrea să se întâmple doar că evenimentele se desfăşoară într-un mod simbolic: spre exemplu dacă vrem să câştigăm ceva, în vis acel câştig se poate materializa prin găsirea unui obiect asemănător celui dorit de noi. Sau dacă ne place o persoană o putem visa, dar cu altă înfăţişare. Tot pe timpul visării putem avea imagini în care să apară dorinţele noastre de viitor, mai concret putem visa ceea ce ne dorim să ajungem în viaţă. Există o legătură între vise şi visuri care uneori se poate materializa. Anumite vise pe care le avem se pot materializa aproape identic într-un viitor apropiat sau îndepărtat. Îmi amintesc acum câţiva ani că visasem că eram pe front într-un teatru de război şi aveam gradul de locotenent. Pe vremea aceea nici prin cap nu îmi trecea că voi ajunge în cadrul armatei. Însă lucrurile au luat o turnură neaşteptată şi acum aproape 2 ani m-am trezit în armată. La momentul respectiv râdeam de acel vis, dar acum se face că acel vis este destul de aproape să se realizeze în totalitate, doar că nu îmi amintesc dacă am supravieţuit acelui război. Într-una din dorinţele mele am zis că mi-aş dori să îmi amintesc toate visele pe care le-am avut pe parcursul vieţii. Ar fi interesant să văd câte au fost aproape de realitate şi câte au fost pur şi simplu creaţii ale subconştientului.
Emil Cioran spunea: "Oricine poate evada în somn, atunci când visăm suntem cu toţii genii,în vis măcelarul şi poetul sunt egali."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu