Powered By Blogger

sâmbătă, 22 octombrie 2011

Comunităţile online partea a II-a


Îmi amintesc cu plăcere de primul articol pe care l-am scris pe blog. La vremea respectivă am ales să scriu despre comunităţile online, cu precădere despre mirc şi hi5 care erau la modă pe atunci. Am încercat să subliniez anumite aspecte negative pe care le au reţelele de socializare online. Am promis că voi reveni cu o continuare a acestui subiect, deoarce consider că societatea a devenit din ce în ce mai dependentă de reţelele de socializare online.
“Nu te mânia pe Dumnezeu că a creat omul, mulţumeşte-I că ţi-a dat internetul”
La ora actuală, facebook-ul este reţeaua socială cea mai răspândită pe teritoriul României şi printre cele mai utilizate din lume. Iniţial facebook-ul a fost creat pentru studenţii universităţii Harvard, SUA în 2004, însă din 2006 a fost accesibilă tuturor.
Trecând peste detaliile de ordin financiar care se învârt în jurul site-ului facebook, am să încerc în cele ce urmează să îmi exprim opinia în legătură cu fenomenul reţelelor de socializare online .
Am auzit pe multă lume spunând că dacă nu ai cont pe facebook nu exişti. Curiozitatea m-a făcut să întreb ce face facebook-ul să fie atât de interesant. Nu am primit încă un răspuns mulţumitor, aşa că am tras eu câteva concluzii.
Pentru majoritatea utilizatorilor, facebook-ul e un site pe care ei îl folosesc cu scopul de a pierde timpul căutând tot felul de persoane cunoscute sau necunoscute pentru a conversa, socializa şi a-şi etala anumite calităţi pe care în viaţa reală le este mai dificil să le arate.
Pe facebook, la fel ca pe orice reţea socială oamenii încearcă să iasă din anonimat. Întrebarea e ce îi determină să apeleze la acest gen de socializare.
Eu consider că unul din factorii primari care îi îndeamnă către reţelele de socializare este nevoia de afiliere.
Nevoia de afiliere este specifică tuturor oamenilor, însă mulţi nu ştiu cum să se apropie de alte persoane în viaţa reală şi adoptă metoda socializării online pentru a purta o conversaţie.
Dacă nevoia de afiliere nu este satisfăcută, va apărea lipsa de afecţiune. Acesta este momentul critic când oamenii fac orice, doar ca o altă persoană să îi bage în seamă. Încearcă prin mijloace diverse să atragă atenţia, în special cu ajutorul pozelor, dar şi prin intemediul conversaţiilor în care încearcă să se caracterizeze în aşa fel încât persoana de la celălalt calculator să zică: “Vai, ce persoană minunată este” ;
Din păcate, generaţiile de tineri care vin din urmă sunt dependente de reţelele sociale online, iar când e cazul să pună în practică în viaţa reală aceleaşi lucruri pe care le discută pe internet de cele mai multe ori nu ştiu cum să se comporte.
Bineînţeles, mai sunt şi persoane care utilizează socializarea online cu scopul de a menţine legătura cu cei dragi.
Aşadar, există şi părţi bune ale acestor reţele de socializare online, dar n-ar trebui să ne în grijoreze faptul că tot mai mulţi tineri devin dependenţi de ele?
În concluzie, le transmit tuturor celor pentru care facebook-ul reprezintă un hobby să încerce să fie cel puţin la fel de curajoşi în viaţa reală precum sunt ei în lumea virtuală.
“Tot ce se întamplă odată, poate să nu se mai întample înca odată. Dar tot ce se întamplă de două ori, se va întampla cu siguranţă şi a treia oară. “

Un comentariu: